fredag 6 april 2018

Gavito går runt i Alvik!

Så här dansar Carlos Gavito med Maria Plazaola och så här såg det ut när jag såg deras uppvisning i Stockholm!


Nu har det skrivits en biografi på engelska om de kända fragment som författaren har samlat bla genom intervjuer.

Även om man förstår att livet måste ha varit tuft i Argentina på 40- och 50-talet så var det ändå en överraskning att läsa hur hans första år och ungdom var. Det hårda jobbet och nästan laglöst liv han tog sig genom.

Lika faskinerande är när han med sin dans kunde bana väg till höjdarna i dom flesta världsdelarna! Vilken karisma måste denna man haft!

En av medlemmarna har skaffat sig boken och släppt den till fri vandring bland medlemmarna!


Om du också vill läsa denna bok på engelska så titta på den sista kommentaren där du kan se vem som har fått boken i sin hand! Fråga henom!

När du har fått boken och läst den, ge den vidare och skriv ett kommentar om vem tog emot boken från dig! . . . . och gärna vad du tyckte om i boken!

3 kommentarer:

  1. Jag har lämnat boken till Alf och Maj Lund! Om du vill läsa så fråga dom gärna!

    SvaraRadera
  2. Jag hade naturligtvis hört mycket om Gavito som de allra flesta tangodansare gör; jag kände hans enastående syn på tangon och jag även tittade på många klipp som visar hans danser. Det som var dock nytt för mig i boken är Gavitos liv som person från barndomen till slutet efter 3-års kamp mot lungcancer. Mycket intressant bok att läsa.

    SvaraRadera
  3. Nu har jag lämnat Gavitos bok till Kjell Ohlen. Njut av det Kjell.

    SvaraRadera