torsdag 13 oktober 2016

Snabbaste vägen till flyt i dansen! (kurs 21/10 )

Här finns ett erbjudande som ni bör noga reflektera över!

På videon berättar Ulla och Mathias hur de kom i kontakt med tango milonguero och hur den fångade dem som en sensuell dans, som en dans för stora sällskap där dansen inte syns så mycket utåt men känns för dom dansande två.

n

Mathias nämner i slutet på videon hur man kan känna en gemenskap med de andra dansare på pistan och jag håller med honom! Under sin väg kommer de dansande genom olika stadier där man utvecklar sin egen kropp för dansen och lär sig att intuitivt anpassa till olika partners. Lärandet slutar inte där utan de väldansande paren lär sig också att agera tillsammans med de andra paren på dansgolvet. När du tittar på en mogen pista, där de dansande har en lång erfarenhet, så kan du se hur paren intuitivt hittar sin väg på den trånga ytan och hur de uttrycker musikens impulser olika men unisont.

Men varför har jag då pratat om den snabbaste vägen och flytet i dansen längst uppe i rubriken?

Kolla den här cyckelkonstnären!


Det är lätt att fastna i tricks och träna och träna på dom tills dom sitter! Där har jag varit! Jag kunde en hel massa tricks som jag gjorde en efter en under vår träning men när jag skulle dansa så hade jag inte den grundläggande dansen på plats. Det var då jag kom fram till att jag behöver ett stabilt flyt i min dans som jag ibland, när det fanns plats, kunde krydda med ett mer ovanligt steg!

Mao jag insåg hur härligt det var att cyckla runt i lagom takt och på vanligt sätt och känna hur landskapet växlar kring en och hur vinden känns i håret eller i schalen.

Jag tycker att genom milonguerotekniken kan du få ett fint flyt i dansen som du sedan med tiden kan krydda upp med några tricks. När det är trångt på pistan är den här basen det enda du har möjlighet att använda för din dans; när trängseln lättar så kan du låta damen hoppa upp på ditt knä om och om igen!

Tango Norte erbjuder dig en kurs!   



Mer info via länkarna!

https://www.facebook.com/events/1759731447627902/

http://www.tangonorte.com/events.php?nid=7036





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar